Игровые методики для работы над предпринимательским проектом,
стратегией и форсайтными исследованиями

23 мая / 6 июня / 20 июня 2015
#gamemasters

Фотодневник школы

 

Organizer

Partners

 

  • How to earn substantial results of work under business project, strategy and foresight researches quick and with pleasure?
  • How to combine irrationality and senses with analysis and rational thought?
  • How not to be trapped by the stereotypes while forming future expectations?

  • How to retain hold of "wild cards" and "black swans" despite trends and tendency?
  • How to build strong communication among people with divergent positions and to get an agreed vision of the future?
  • How can "humanitarians" and "chain gangs" be profitable to each other?

 

These and similar questions , we- OpUS team, experts and postgraduates answer to ourselves in the only one way: play!

 


 

About school

 

During the school we will talk and show you on practice a couple of simple and working game methods, that we apply on season schools, seminars, strategic and foresight-sessions to generate ideas, to solve substantive problems, foresight researches, to form strategies of communities and to discuss our visions of future.

You may expect an intensive program, including speeches, discussions, interactive formats, home tasks, and games, of course!


Participants →

 

 

 


 

Отзывы

«Это своевременный шаг – организация такой Школы! Короткий ёмкий курс насыщен полезным содержанием, ни одно слово не было произнесено впустую. Можно сразу брать, делать и получать результаты!
За три занятия слушатели познакомились с играми как инструментами генерации идей, "прокачки" проектов, стратегирования. Слушатели также попробовали проектировать игровую сессию по реально существующим кейсам.
Занятия построены так, что теория и практика сочетаются и дополняют друг друга, а домашние задания по кейсам позволяют перевести полученные знания в навыки. И всё это с погружением в невероятно динамичную и доброжелательную атмосферу. Где ещё можно получить знания, навыки, удовольствие и пользу?!»

Козлова Раиса, руководитель проектов (аналитика, стратегия, маркетинг)

 

«Школа помогла мне познакомиться с базовыми техниками для разработки и проведения бизнес-игр, форсайт- и стратегических сессий. С радостью буду применять полученные методики в своей работе. Отдельно хочу поблагодарить организаторов и участников за создание теплой дружеской атмосферы».

Афонин Андрей, корпоративный тренер ООО Медиа-Маркт-Сатурн

 

«Спасибо большое организаторам! Это и есть демонстрация одного из новых форматов обучения! Гармоничное сочетание нескучного, вполне исчерпывающего ( с точки зрения теории) формата лекций и очень динамичных процессов обучения, где происходит быстрая смена действий, ролей, функций участников. Это очень интенсивное и плотное интеллектуально-эмоциональное погружение в Игру, как феномен».

Морозова Ольга, зав.кафедрой образовательных технологий Владимирского института развития образования

 

«Самый позитивный, пусть суббота с возвращением домой почти ночью! Нужно еще время, чтобы осмыслить полученную информацию и встроить ее в свою работу со студентами. Но идеи уже есть!.

Шатрова Надежда, аспирант, преподаватель (ассистент) НИТУ «МИСиС»

«С прохождением Школы игромастеров для меня открылся ещё один мир, в котором можно "залипать" часами. Будучи любителем интеллектуальных, настольных и ролевых игр, я столкнулся с совершенно новыми форматами и увидел необычные возможности в уже знакомых методиках. Я бы рекомендовал принять участие в данной программе тем, кто ищет новый подход к существующей проблеме или хочет построить свою маленькую "модель мира" в рамках комнаты».

Айтбаев Булат, студент НИЯУ МИФИ

 

«Уникальное в своем роде мероприятие, приоткрывающее завесу игромастерства и предоставляющее участникам инструменты для организации мозговых штурмов, разработки стратегий работы коллективов и решения сложных задач, а также позволяющее понять некоторые механизмы форсайт-исследований и анализа потенциальных сценариев развития общества».

Бычкова Анна, научный сотрудник ИБХФ РАН

 

«Школа дает не только новые знания, но и открывает новые плоскости мышления».

Татьяна Яблонко, Директор Союза русских байеров

 

«Данная школа открыла новые горизонты для развития, для понимания происходящего и показала, что многие вопросы можно решить совершенно другими подходами. Я непременно буду стараться внедрить данные методики при проектировании своих выступлений и обучающих сессий, а также буду рекомендовать в ведущие наших наставников из "Группа 17". В целом мне все понравилось, и хорошо, что были недельные перерывы,где успевали сделать и задание и осмыслить материал».

Овчинникова Наталия, магистрант НИУ ВШЭ

 

 


 

That is outstanding

 

Game methods we will talk about may be used not only for generation of predictions and strategies, but also as follows:

  • Coordination of participant's postions under the event subject
  • Intellectual teambuilding ☺
  • Developing of new skills set, knowledge and vision of situations/topics of event 
  • Participant's formation of "quick experience": elaboration of solutions, realization in game model for given life, business, strategic problems and the analisys of game results and of consequences applied to real situation.

 


 

Program

23 of May

Introduction. Application of game methods to work under innovative project: generation and test of ideas. Primary formations.

6 of June

Game's application for foresight researches; formation of player's vision and their interaction in the investigative system (market sector, field, State, etc.). Strategic games. Ranking elements.

20 of June

Workshop: Testing of games, developed by the school participants. Reflection.


 


 

This program is pointed at:

 

People with scientific and technic education and representatives of business sphere, who are looking for tools for promotion and development of themselves, their team and their community.

People with humanitarian education and behaviors of: moderators, managers, coaches, phycologists, who wish to know about the implementation well-known psychological, game, group methods for work not only under their client's personal enhancement, but also for gaining of intellectual products.

Teachers, consultants, experts, wishing to include game practices and teamwork methods to their activity (from 10 to 100 people)

Those who want to learn game methods,  suitable to work with huge groups of people (no more 100 people)

Those who want to develop their manager skills (game practice is a good training for manager)

Those who want to participate in OpUS strategic and foresight sessions as a moderator.

 


 

Extra opportunities

 

Complicated game methods request a harmonious and coherent team of game masters.

If you have already known some experts you want to work with because of the comfortability and efficiency, there will be composed some recommendations for integration into gametechnical groups.

Комбинирование групп будет производиться с использованием апробированных психодиагностических методик. Методики направлены на описание стиля межличностного общения, стратегии работы в команде, особенности характера. Наши специалисты помогут выявить сильные стороны личности, возможные сложности, которые могут возникнуть в ходе работы, а также потенциальные области развития каждого игротехника.

Каждому участнику, прошедшему отбор, будет предоставлена возможность выбора даты и времени для индивидуальной консультации.

 

 


 

Overall results

 

School program graduates will be able to come through gametechnique practice under auspices of skilled gamemasters during OpUS events and programs.

Game sessions and brainstorms are planned to be in frames of the following OpUS events in 2015:


 

School Masters

School Masters are the graduates of OpUS and are members of Group 17.

 

Elena Dirugina

Evgeniya Russkih

Maxim Gerasimov

Anna Starikova

 

Evgeny Bushmanov

Ivan Stolyarov

Gennady Baryshev

Klera Vilensky

 

Ekaterina Selihovkina

Dmitry Evgrafov

 


Group 17 works in the sphere of humanitarian accompaniment of technological changes. Group members are gamemasters in practice and moderators of intensive interdisciplinary intersite communicative formats. Group uses developments of the most authoritive russian thinkers, philosophists and humanitarian technologists, and also adopts best world's practices in the sphere of communication, prediction and technological development.

 

Group consists of biophysicists, engineers, programmers, designers, metallurgists, economists, historians, and that's why group-members know how to be different, how it is hard to understand each other's positions, and that gamepractices serve as invaluable tool in the search of understanding.

 

Portfolio: foresight games and brainstorms for RUSNANO MIPT cathedra of technological business, for RusAtom MIPT student's club, on international and national student forums, on urban community forums, on project sessions of futurological congress called "Wanderer", and on other project seminars and strategic sessions. 


* Gamemasters school is not an educational program, refresher courses or training, and not covered by the Federal law №273 from 29 of December 2012 "About education in Russian Federation".